Algemene Voorwaarden

 

Algemeen

– Brengen en halen van de hond geschied alleen binnen de openingstijden

   Openingstijden voor brengen en halen:

                    Ma t/m Vr    7:30 – 8:30 en 16:30 – 17:30

                    Za en Zo      8:30 – 9:30

   Op feestdagen en 24 december zijn wij gesloten voor brengen en halen.

 

– De dag van brengen wordt altijd volledig in rekening gebracht. Wanneer de hond 's ochtens afgehaald wordt zal deze dag niet in rekening worden 

   gebracht. Wanneer de hond ’s middags opgehaald wordt rekenen wij een dagopvang.

 

– Wij plannen altijd eerst een kennismaking in om te kijken of uw hond past in ons hondenverblijf. Uw heeft dan ook de mogelijkheid om te zien hoe ons

   hondenverblijf er uit ziet. De kennismaking is echter geen garantie voor reservering.

 

– Loopse teven kunnen wij niet opvangen. Het bloeden moet minimaal 1 week over zijn voordat de hond weer aangenomen kan worden. Mocht u teef

   onverhoopt toch loops worden tijdens verblijf brengen wij hier 25% extra per dag voor in rekening.

 

– Opvang voor honden die niet samen kunnen met andere honden is zeer beperkt mogelijk in overleg. Hiervoor brengen wij 25% extra per dag in rekening.

 

– Voeding van uw hond is niet bij de prijs inbegrepen.

   Overgang op andere voeding kan de spijsvertering van je hond verstoren en tot mogelijke gezondheidsproblemen en stress leiden. Om het verblijf van uw

   geliefde metgezel zo aangenaam mogelijk te maken is het dus zeer belangrijk dat deze dezelfde voeding krijgt als thuis. Zorg dat u voldoende voeding

   meegeeft voor de duur van het verblijf en reken op 30% extra voer.

   Door rennen, spelen en nieuwe indrukken, verbruiken logeerhonden doorgaans meer energie bij ons dan thuis.

   Geef het voer mee in een afsluitbare bak met daarop de naam van je hond. Het is handig om op een maatbeker een streepje te zetten bij de juiste

   hoeveelheid per keer.

 

– Wij zijn een kennelvrije opvang en willen het liefst dat al onze gasten vrij kunnen verblijven in onze hondenhuiskamer.

   Echter tijdens het eten en tot 2 uur erna is het belangrijk dat uw hond een rust moment heeft zodat deze ongestoord zijn eten kan opeten en verteren.

   Daarom is het belangrijk dat onze gasten Bench getraind zijn.

 

– Vergeet u niet het inentingsbewijs/paspoort mee te nemen! Deze dienen wij de dag dat de hond aanwezig is in onze administratie te hebben.

 

– De hond(en) dienen gechipt te zijn dit bewijs dient mede met het entingpaspoort afgegeven te worden.

 

– Alvorens uw hond bij ons komt is het verplicht de hond te behandelen tegen vlooien, teken en wormen. Als blijkt dat de hond hier niet vrij van is kan

   verblijf geweigerd worden.

 

– Bij giardia dient de hond behandeld te worden door een dierenarts. Na behandeling en een negatieve giardia test van de dierenarts kan de hond weer

   gebruik maken van de opvang.

 

– Als wij u hond verdenken op iets besmettelijks overleggen wij dit met de eigenaar en zullen een test bij de dierenarts verplicht stellen. De uitslag hiervan

   dient u te communiceren aan ons i.v.m. besmettingsgevaar. Onze voorkeur gaat uit naar direct ophalen wanneer verschijnselen zich voor doen anders zijn

   wij genoodzaakt u hond in quarantaine te huisvesten. Hiervoor brengen wij 25% extra per dag in rekening.

 

– Bij kennelhoest dient de hond behandeld te worden door een dierenarts. Na goedkeuringsbewijs dierenarts kan de hond weer gebruik maken van de

   opvang.

 

– Als een hond allergieën heeft dient de eigenaar ons hiervan op de hoogte te brengen.

 

– Als een hond medicatie gebruikt dient de eigenaar ons hiervan op de hoogte te stellen. Ook hebben wij voldoende medicijnen nodig voor de duur van de

   opvang.

 

– Als uw hond een maand voordat hij op de opvang komt ziek is geweest of anderszins medische problemen heeft gehad moet u dat melden voordat u komt.

   Wij kunnen dan beoordelen of het verantwoord is.

 

– Mocht uw hond geïnfecteerd zijn met een besmettelijke ziekte kunnen wij gedurende de ziekte uw hond niet aannemen voor opvang. De eigenaren dienen

   zelf voor die periode een oplossing te zoeken.

 

– Wij nemen uw hond uitsluitend aan in de opvang wanneer deze beschikt over de volgende (geldige) vaccinaties/titerbepaling:

  1. Hondenziekte / Ziekte van Carré
  2. Ziekte van Weil en Parvo
  3. Kennelhoest*
  4. Komt je hond uit het buitenland dan dient deze ook te zijn ingeënt tegen rabiës.

   * De kennelhoest vaccinatie maakt geen deel uit van de jaarlijkse entingen, vraag uw dierenarts uw hond hier ook voor in te enten.

 

– Uw hond dient te zijn opgenomen in uw eigen WA-verzekering.

 

– Mocht uw hond tijdens het verblijf in onze opvang iets overkomen dan zullen wij naar eigen inzicht handelen en zo nodig de dierenarts inschakelen.

   We zullen altijd proberen je eigen dierenarts te contacteren mocht dit niet lukken dan zullen wij onze eigen dierenarts inschakelen.

   Indien de rijafstand naar u dierenarts verder is als 20km zullen wij ook onze eigen dierenarts inschakelen.

   De eigenaar zal zo snel mogelijk worden ingelicht. De kosten van de dierenarts zijn voor rekening van de eigenaar van de hond.

   Kosten die wij in rekening brengen bij een dierenartsbezoek bedragen €50,- per bezoek excl. Dierenartskosten.

   De dierenartskosten worden door de dierenarts direct bij u in rekening gebracht.

 

Wanneer kan een hond niet bij ons in de opvang?

– Intacte reuen die ouder zijn dan 1 jaar kunnen niet naar onze opvang komen. De reden is dat intacte reuen zorgen voor onrust in de roedels, onder

   andere vanwege overmatig rijgedrag en overmatig markeren. Het is overigens niet altijd de intacte reu in kwestie die dit gedrag laat zien; de

   aanwezigheid van een intacte reu kan dit gedrag ook oproepen bij andere, gecastreerde reuen. We hebben daarom besloten dat elke reu die in onze

   opvang wil verblijven gecastreerd dient te zijn. Castratie heeft voor- en nadelen. Zo is castratie bij een angstige of zeer onzekere reu af te raden.

   Overleg daarom altijd met je dierenarts, voordat je definitief castreert.

 

– Loopse teven We kunnen geen loopse teven aannemen omdat wij de honden in groepen huisvesten. Niet alleen reuen worden tot de loopse teefjes

   aangetrokken, maar ook andere teefjes kunnen hier op reageren. Daarnaast zit het loopse teefje vaak zelf ook niet goed in haar vel, wat ook zijn

   uitwerking kan hebben op de rest van de groep. Mocht uw teef tijdens het verblijf loops worden zijn wij genoodzaakt haar solitair te plaatsen.

   Hiervoor brengen wij 25% extra in rekening.

 

– Hoog-risicorassen. Onder hoog-risicorassen verstaan we honden van rassen die ernstig letsel kunnen aanbrengen door hun bijtgedrag (lage

   aanvalsdrempel, niet waarschuwen, niet loslaten, schudden) in combinatie met bijtkracht en karakter. Ook kruisingen met hoog-risicorassen kunnen niet

   naar onze opvang komen. We nemen dus geen (kruisingen van): Akita's, Alano's, American Bulldogs, American Pitbull Terriërs, American Staffordshire

   Terriërs, Anatolische herders, Bandogs, Boerboels, Bull Mastiffs, Bull Terriërs, Bully Kuta's, Cane Corso's, Dogo Argentino's, Dogo Canario's, Fila

   Brasileiro's, Kaukasische Owcharka's, Pittbull-achtigen, Rottweilers, Staffordshire Bull Terriërs, Tosa's, Zuid-Russische Owcharka's. Hoewel veel van deze

   honden prima functioneren, vinden wij het risico in roedelverband te groot.

 

De betaling

  1. Om u reservering vast te zetten dient de offerte binnen 14 dagen na ontvangst te worden voldaan. Als de offerte na 14 dagen niet voldaan is vervalt uw recht op de gereserveerde periode en wordt deze weer opengezet voor boekingen.
  2. Het vervroegd afhalen van de hond geeft geen recht op gedeeltelijke teruggaaf van de pensionprijs, tenzij anders overeengekomen.

 

Niet-tijdige betaling

  1. De consument is in verzuim vanaf het verstrijken van de betalingsdatum gespecificeerd in de factuur. De ondernemer zendt na het verstrijken van die datum een betalingsherinnering en geeft de consument de gelegenheid binnen 14 dagen na ontvangst van deze betalingsherinnering alsnog te betalen.
  2. Als na het verstrijken van de betalingsherinnering nog steeds niet is betaald kan tot gerechtelijke of buitengerechtelijke incasso worden overgegaan. De hiervoor in redelijkheid gemaakte kosten zijn voor rekening van de consument. Deze kosten zijn onderworpen aan wettelijke grenzen. De ondernemer is ook gerechtigd rente in rekening te brengen vanaf het verstrijken van de afgesproken betalingsdatum. Deze rente is gelijk aan de wettelijke rente.

 

De annuleringsregeling

Bij annulering door de consument gelden voor deze de volgende betalingsverplichtingen:

– Annulering tot 2 maanden vóór het ingaan van de overeenkomst: 0% van de prijs

– Annulering tot 1 maand vóór het ingaan van de overeenkomst: 50% van de prijs

– Annulering tot 2 weken vóór het ingaan van de overeenkomst: 75% van de prijs

– Annulering binnen 2 weken vóór het ingaan van de overeenkomst: 100% van de prijs

Bij annulering wordt € 25,- administratiekosten in rekening gebracht

 

Rechten en plichten van de ondernemer

  1. Wij zijn verplicht zich om conform de gesloten pensionovereenkomst gedurende de overeengekomen periode de overeengekomen verzorging en huisvesting te verlenen op een wijze, zoals het een vakbekwame ondernemer betaamt.
  2. Wij zullen zoveel mogelijk rekening houden met de individuele wensen van de consument ten aanzien van de huisvesting en verzorging van de hond. Voor zover die wensen afwijken van de gebruikelijke gang van zaken, worden deze schriftelijk vastgelegd en ter kennis gebracht van eenieder die betrokken is bij de huisvesting en verzorging van de hond.
  3. Wij zullen zorgen voor een schone en hygiënische verblijfplaats die regelmatig gereinigd wordt

 

Verantwoordelijkheden en plichten van de consument

  1. De consument moet, uiterlijk bij aanvang van het verblijf van de hond aan de ondernemer alle gevraagde informatie verstrekken, die van belang is voor een goede en verantwoorde huisvesting en verzorging van het huisdier. Dit zoveel mogelijk onder overlegging van de op die informatie betrekking hebbende documenten.
  2. De consument is verplicht bij het ondertekenen van de pensionovereenkomst, doch uiterlijk bij de aanvang van het verblijf van de hond in het dierenpension, het bewijs af te geven dat de hond de op dat moment in de sector vereiste vaccinaties heeft ondergaan. Voor honden betreft dit in elk geval de ziekte van Carré en parvovirusinfectie.
  3. De consument is aansprakelijk voor de gevolgen wanneer de ondernemer schade ondervindt als gevolg van het niet vermelden van gegevens of het verstrekken van onjuiste gegevens over de hond, tenzij dit de consument niet is toe te rekenen.
  4. De consument dient de hond op de afgesproken tijden te brengen en te halen. Indien de hond niet op de afgesproken tijd afgehaald wordt komt er een toeslag van 25% gedurende periode dat de hond langer in het verblijf zit als gereserveerd
  5. Indien de consument zonder bericht de hond niet binnen 1 maand na beëindiging van de pensionovereenkomst bij het dierenpension ophaalt, zal de ondernemer de consument aanmanen om de hond op te halen. Die aanmaning geschiedt per aangetekende brief met bericht van ontvangst. Een kopie van deze brief wordt gezonden naar de eventueel door de consument aangewezen contactpersoon. Wanneer de consument, dan wel de contactpersoon, binnen 2 weken na ontvangst van de brief geen gevolg geeft aan de sommatie, heeft de ondernemer het recht de hond naar een gecertificeerd asiel te brengen. De consument blijft daarbij steeds gehouden om de uiteindelijke pensionprijs (d.w.z. inclusief de periode van verlenging) te betalen, vermeerderd met de eventuele asielkosten.

 

Aansprakelijkheid

  1. De ondernemer is tegenover de consument aansprakelijk voor schade die het gevolg is van grove nalatigheid die aan hem of aan personen in zijn dienst, dan wel aan personen die in zijn opdracht incidenteel werkzaamheden verrichten, is toe te rekenen. Voor een vergoeding van de schade die het gevolg is van de tekortkoming van de ondernemer of aan personen in zijn dienst, komt de consument in aanmerking mits de consument binnen 30 dagen nadat de schade is ontstaan deze schriftelijk aan de ondernemer kenbaar maakt. De schadevergoedingsverplichting is beperkt tot ten hoogste het bedrag van de factuurwaarde van de door ondernemer geleverde dienst.
  2. De ondernemer zal de consument of de eventueel door hem aangewezen contactpersoon, in geval van onvoorziene omstandigheden, hiervan zo spoedig mogelijk in kennis stellen.
  3. De consument is tegenover de ondernemer aansprakelijk voor schade die door onaangepast of afwijkend gedrag van de hond is veroorzaakt.
  4. De ondernemer is tegenover de consument niet aansprakelijk voor door andere gastdieren aangerichte schade aan persoonlijke bezittingen, die de consument in het dierenpension achterlaat vanwege de gehechtheid daaraan van het gastdier.